Elkészültem!


IQ-teszt


Bármennyire hihetetlen ELKÉSZÜLT a kollektorom! :) Nagyon örültem hogy be tudtam végre fejezni, de ez gondolom látszódik a fülig érő mosolyomról! :)


Itt egy oldalnézeti kép a koliról kicsit más megvilágításban. ebből a szögből az üvegfedés is látható! A képek minőségéért elnézést kérek de már este volt mikor a képeket készítettem, és telefonnal csináltam!


Ezen a képen hátulról látható a kollektor a felső kör és az alsó szögletes nyílással!


Az alsó szögletes befúvó nyílás közepét egy lemezzel ketté választottam, mivel reményeim szerint ez sokat fog segíteni abban hogy minél előbb beálljon az optimális légáramlás, annál is inkább hogy a ventim egy ford autós venti és dupla centris ventivel rendelkezik a két oldalán!


Itt a felső OGY doboz belsejéről láthattok egy képet!


Ezt a képet azért raktam fel hogy lássátok, hogy hol van a kollektorom jelenleg elhelyezve, és le tudjátok voni a konzekvenciát a következő képről! Annyit hozzátennék még, hogy ez egy nyitott légterű fedett terasz ami kb dél-nyugati irányba néz. Rreggel 9H-tól kb.:12h-ig süt ide a nap, ezután csak szórt fényt kap ez a terület, a ház L-alakú kialakítása miatt. kb.: 3óra napsütés éri.


Ez az első üresjárati mérési eredményem a kollektorral kapcsolatban 2007.11.05.-én a képen láthatjátok a maximum hőmérsékletet! 68,2°C! A kinti hőmérséklet kb.: 15-16°C lehetett! Ez 50°C-os Delta T-t jelent! Szerintem ez nagyon jó teljesítmény figyelembe véve azt, hogy milyen rövid ideig sütötte a nap (kb.:2h), és árnyékban is volt egy része a terasz teteje miatt! Az OUT szonda volt belógatva a felső OGY dobozba, az IN pedig az autós hőmérő házába van beépítve, amit a kollektor üvegére lógattam, és azért mehetett fel 38 fokig ott az úgymond külső hőmérséklet! Az idő sajnos az éppen aktuális időpontot mutatja nem a mérés időpontját!


A második üresjárati mérési eredményem a kollektorral kapcsolatban 2007.11.08.-án a képen láthatjátok a maximum hőmérsékletet! H1°C! :) Ami azt jelenti hogy meghaladta a 70°C-os hőmérsékletet és efölöttnem képes már mérni az autós hőmérőm, és így jelzi ki! A kinti hőmérséklet 12,5°C volt! Ez 57,5°C-os Delta T-t jelent! Ez maximum 2h alatt következett be, mindenki vonja le saját magának a konzekvenciát! :)


A harmadik üresjárati mérési eredményem a kollektorral kapcsolatban 2007.11.10.-én a tudtam elvégezni nagy szerencsémre, mivel elvileg dolgoznunk kellett volna de meg tudtuk csinálni előbb és így maradt időm a mérést elvégezni! A kolit kitámasztottam az eredeti helyére, annyi különbséggel hogy most kicsit kedvezőbb helyzetben volt a kb.: 10-15°-os döntés miatt, és 1,5m-el arrébb!


A kihelyezés kezdetekor ezek voltak az uralkodó paraméterek! Mire kitámasztottam és bele tudtam helyezni a hőmérőt a koliba, már 4,6°C-al megemelkedett benne a hőmérséklet!


A hőmérő házát ezután a koli mögötti árnyékos helyre lógattam, hogy ne melegedjen a nap hatására, csak a környezeti hőmérsékletet mérje!


Ilyen felhők vonultak az égen hol árnyékban hol napsütésben volt a koli, 2-3percenként változott


25perc elteltével, ismételten kiakadt a hőmérő! :) Itt még nem tudtam meghatározni a Delta T-t de...


Szereztem egy Multimétert és rámértünk a koli hőmérsékletére! 78°C-on ált meg! Ami azt jelenti, hogy a Delta T most 65,2°C-volt, 12,8°C-os kinti hőmérséklet mellett! 25perces időintervallumban mérve! Ez már DÖFI :) ! A következő mérésnél már rá fogok kötni egy ventillátort, és már rendes teljesítmény adatokkal is tudok majd szolgálni, de addig még szereznem kell majd egy légsebesség mérőt is!


Vissza
Vissza a főoldalra